امور کنسولی

صدور اولین شناسنامه زیر پانزده سال

روند صدور شناسنامه زیر15 سال

متقاضیان محترم!

ابتدا میبایست وارد سامانه میخک https://mikhak.mfa.gov.ir شده و پس از ثبت نام، تکمیل اطلاعات، بارگذاری فایلهای مرتبط و دریافت رسید کد رهگیری (شامل 12 حرف و عدد لاتین) از سامانه مذکور، نسبت به تکمیل مدارک ذیل، اقدام نمایید. بدیهی است بدون دریافت کد رهگیری، صدور شناسنامه به هیچ عنوان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

جهت استفاده از سامانه میخک از مرورگر Google Chrome استفاده شود.

صدور شناسنامه برای افراد زیر 15 سال

 تقاضای شناسنامه برای فرزندان ایرانی(زیر15سال) ،  به صورت حضوری انجام می گیرد. 

چنانچه ازدواج زوجین در شناسنامه های ایرانی ثبت گردیده، حضور حداقل یکی از والدین و در صورتیکه ازدواج والدین در شناسنامه های ایرانی ثبت نگردیده باشد، حضور والدین متفقا در سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت امضای اسناد و تحویل شناسنامه الزامی می باشد.

متقاضیانی که محل سکونتشان در شهر های دیگر حوزه کاری کنسولی می باشد می توانند مدارک زیر را توسط پست ارسال کرده و صرفا زمان تحویل به کنسولی مراجعه نمایند. 

  

مدارک لازم :

1- تکمیل درخواستنامه در کنسولی

2- اصل شناسنامه والدین

3- اصل گواهی ولادت (свидетельство о рождении) جدید فرزند که مشخصات کامل فرزند و مشخصات کامل پدر و مادر مطابق مندرجات شناسنامه ایرانی در آن درج شده باشد.

4-  تصویر گذرنامه های والدین

5- پرداخت هزینه صدور شناسنامه

توجه مهم:

نکات مهم :

- جهت اطمینان از انتخاب نام مناسب و مجاز بودن آن قبل از هرگونه اقدام ، به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه نمائید.

- چنانچه مشخصات پدر و مادر در گواهی ولادت (свидетельство о рождении) با شناسنامه ایرانی آنان مغایرت داشته باشد بایستی با مراجعه به مراجع ذی ربط نسبت به اصلاح آن یا اخذ گواهی تغییر نام  اقدام نمایند .

- در صورت وجود هرگونه اختلاف در مشخصات ازدواج در شناسنامه والدین ، ارائه اصل سند ازدواج والدین الزامی است .

- چنانچه فرزند شما که درخواست شناسنامه برای آن را دارید در خارج از روسیه متولد شده باشد بایستی گواهی ولادت صادره از کشور محل تولد را سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تولد تایید و ترجمه نماید.

- در صورتیکه نام پدر یا جد پدری در شناسنامه با صفت " سید " قید شده باشد، صفت سید (برای پسر) در ابتدای نام وی درج خواهد شد. و برای نام دختر، «سیده» یا «سادات» در ابتدا یا انتهای نام دختر اضافه خواهد شد. بعنوان مثال اگر نام دختر «مریم» باشد و نام پدر یا جد پدری دختر در شناسنامه آنان «سید» درج شده باشد، نام دختر «سیده مریم» یا «مریم سادات» خواهد شد