امور کنسولی

برگه عبور

برگ عبور

روند درخواست برگ عبور  

متقاضیان محترم برای درخواست برگ عبور می بایست ابتدا به http://mikhak.mfa.ir/ مراجعه نموده و پس از تکمیل فایل های مرتبط و دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور، همراه با مدارک ذیل اقدام نمایند.

جهت استفاده از سامانه میخک از مرورگر Google Chrome استفاده شود.

برای ایرانیان فاقد گذرنامه که قصد بازگشت به ایران را دارند و به هر دلیل امکان صدور گذرنامه در سفارت نباشد ، در صورت درخواست کتبی متقاضی، برگ عبور صادر می گردد.

- مدت اعتبار برگ عبور از تاریخ صدور 20 روز می باشد.

- افرادی که دارای مدرک شناسائی معتبر و عکسدار ایرانی نیستند لازم است یکی از بستگان آنها ضمن مراجعه به ساختمان شماره 3 وزارت امور خارجه در تهران ، و یا یکی از دفاتر وزارت امور خارجه در شهرستانها، نسبت به ارسال تصویر مدارک شناسائی آنها اقدام نمایند.

مدارک لازم:

1- اصل مدرک شناسائی عکسدار معتبر ایرانی (شناسنامه، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و یا مدرک معتبر دیگر)

2- دو قطعه عکس جدید 4×3 رنگی تمام رخ (از روبرو)، غیرفوری، غیربرقی، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید اکه مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس خانم های بالای 9 سال با حجاب اسلامی باشد. (عکس ها بایستی در طول دو ماه اخیر گرفته شده باشد و از عکس های قدیمی و سیاه و سفید خودداری نمائید)

3- هزینه صدور برگ عبور 

4- نوشتن گزارش دست نویس که در آن چگونگی خروج از کشور و همچنین تاریخ و مرز آخرین خروج از ایران و درخواست از سفارت ایران جهت صدور برگ عبور قید شده باشد.